Ha influenzajárvány van, vagy kopogtat az ellenőr, akkor nem is kérdés, hogy miért volt érdemes a higiénia biztosítására gondot fordítani. De mivel ezen a téren a színvonal nem mindig a legmagasabb a konkurenciánál, megéri erre a témára a céges PR részeként is gondolni.
Márkaépítés higiénia által
A legtöbbször elvontabb, intellektuális tartalmakra gondolunk olyankor, amikor márkaépítésről esik szó: céges honlapunkra, kommunikációs kulcsszavakra, reklámszlogenekre. Holott az 5 emberi érzék által folyamatosan áramoltatott információ sokkal gyorsabban és közvetlenebben feldolgozásra kerül, mint az előbb megfejtendő, dekódolandó márkaüzenetek.
Míg a bonyolultabb PR-üzenetek feldolgozása tudatos figyelmet követel, a tisztaságra akkor is figyelünk, ha nem akarunk, vagy ha ez nem tudatos. Ha valahol bizonyos (kellemes vagy kellemetlen) szag van, ha piszkos vagy tiszta az a hely, ahova belépünk, azt biológiai adottságainkból eredően azonnal észrevesszük.
Nem véletlen, hogy ezek a környezeti információk, amelyek a higiénia iránti fokozott érzékenységünkből adódnak, azonnal feldolgozásra kerülnek az agyban, hiszen a múltban is ez az érzékenységünk biztosította a túlélést. Az undor érzése életmentő tényező lehetett, mert felhívta a figyelmet a fertőzésveszélyre, és távol tartott a betegség forrásától.
„Hiszem, ha látom!”
Az ügyfél ezt a jelmondatot követi akkor is, ha ez számára nem teljesen tudatos. Az érzékeken át továbbított, tökéletes higiénia benyomásának hatalmas meggyőző ereje van.
A szemmel látható csillogó tisztaságra már csak azért is érdemes nagyon adni, mert 90%-ban a látás érzéke határozza meg a rólunk kialakuló első benyomást, és ezáltal képes az intellektuális alapon hozott döntéseket is felülírni.
Ugyanilyen közvetlenül működő, a döntéshozatalt nagyban befolyásoló tényező az illat is, hiszen a szaglás érzéke agyunk legősibb részéhez tartozik, és csalogató vagy elriasztó üzeneteket továbbít a helyről.
Ezek az evolúciós biológiai tényezők azonban korántsem valamiféle tudományos érdekességek. Az illatukra, külső megjelenésük tisztaságára adó cégek ma már felismerték, hogy a higiéniai tényezők egyenesen befolyásolják a bevételt.
Két saját márkájú, védjegyes termékcsaládot forgalmazó cégünk ennek érdekében nyújt hatékony segítséget a kiváló cégeknek, hogy a tiszta és rendezett benyomásuk által is csalogatni tudják a vevőket.
Kattintson tovább a linkre, ha érdekli, hogyan támogathatjuk Önt a vevővonzó higiénia biztosításában!